4.5.07

Allt svänger ju!

Såg scenen i dag. Kablar och kameror och dylikt kan jag inte uttala mig om (för det se inlägget nedan). Bara konstatera att scenen var en modern sak med som det verkar magnifika kameleontegenskaper. Inte så stor som man kan få för sig om man bara följt spektaklet på tv tidigare. Men på tv-skärmen, och på bild (se nedan) är den riktigt jävla flott. Och det är ju huvudsaken.
Såg en glimt av repetitionerna idag. Serbien, en av mina favoriter. Och jo, Marija Serifovic sjöng underbart också live. Och de hade ändrat på koreografin, vilket lär öka deras vinstchanser rejält. De har skippat clownen, tiggarflickan och jonglören och allt vad det nu var i den gamla koreografin. Klokt.
Tycker annars jag kommit in i en fas då jag gillar alla låtar, eller åtminstone tycker det mesta är "trevligt svängigt". Tjeckien har nåt, tyckte jag till min förvåning i dag när jag såg dem repetera på en skärm på presscentret. Och det fastän hårdrock inte är min grej. Och Portugal, den svänger ju!
Hoppas det är övergående.