9.5.07

Kläderna är viktiga

Nu har jag just kommit tillbaka efter att ha sett semifinalens andra genrep på arenan. Roligt att se hur akterna har förändrats och förbättrats sedan de inledande repetitionerna.

Det bästa är nog att se vilka kläder artisterna tänker använda i direktsändningen i morgon. Jag säger bara, titta extra noga på Moldaviens Natalia Barbu, hennes kläder är helt fantastiskt snygga! De nordiska artisterna kan det här med klädbyten, både Guri Schanke från Norge och DQ från Danmark har två klädbyten i sina respektive nummer. Frågan är bara vem som har den kortaste klänningen av dem båda, jag skulle säga DQ. Fast kortast klänning i år har nog Karolina från Makedonien. Makedonien hade kortast klänning även förra året, minns ni Elena Risteska som sångerskan hette då?

Så vem var då bäst i kväll? Bulgarien, Cypern och Schweiz gjorde alla stabila och snygga nummer men klart bäst i kväll var ändå Vitryssland. Scenshowen var otroligt snygg och om det inte hade varit för att Kolduns röst svajade oroväckande så numret varit magnifikt. Nu nöjer jag mig med att säga att det var toppen och jag hoppas att han sjunger bättre när det gäller för då tror jag att Eurovisionsresan går till Vitryssland nästa år.

Avslutningsvis hoppas jag av hela mitt hjärta att Norge ska gå vidare till finalen. Dels för att låten är smittsam och medryckande men också för att Guri verkar så trevlig och för att jag tycker om Norge.

Jag återkommer imorgon med en tippning om vilka låtar från semifinalen som går vidare till finalen på lördag.
/Ola