10.5.07

Så hoppas jag, så tror jag

Två timmar kvar till semifinal, så vad passar bättre än att tippa vem som tar sig till final.
Så här tror alltså jag, baserat på gårdagens första genrep.

1) Bulgarien – kan det hela börja häftigare? man faller i trance
3) Cypern – hon har nåt, trots bakgrundens fula krukmönster
4) Vitryssland – mest för de tuffa Bondbrudarna i svart som leker spindelmän på den vita skärmen
6) Georgien – för att scennumret är så snyggt – snygg koreografi, fina färger
9) Moldavien – också lyckad på scenen
12) Danmark – låten är blä, men numret är smakfullt, väldigt fint gjort faktiskt
15) Serbien – med den låten finns inget alternativ, de skulle klara sig även om de klädde ut sig till hundar
21) Andorra – vem kan mostå de här charmiga ynglen?
22) Ungern – stark bluesröst, men tanktopp och jeans hallå! lite glamour please!
26) Turkiet – bra låt och framträdande

Få se hur fel jag har. Jag brukar pricka in ungefär hälften.