5.5.07

Schlagermaten, del 3

Mellan repetitionerna hann jag smita hem och trixa lite i köket. Råkade se ett intressant recept i en almanacka härom dagen och beslöt mig för att testa. Det blev supergott, så nu har ett till recept kvalificerat sig att bli officiell schlagermat.

Skink- och kycklingbruschetta
1 ljus baguette
200 g lättmajonnäs
50 g tärnad skinka
50 g riven ost
50 g tärnad röd paprika
100 g stekt honungsmarinerad kyckling
färsk gräslök

Sätt ugnen på 225 grader. Skiva baguetten och lägg på en bakpappersbeklädd plåt.
Blanda majonnäsen, skinktärningarna, osten, paprikan, kycklingen och den hackade gräslöken. Fördela på baguettskivorna och gratinera högt upp i ugnen i sju minuter eller tills bröden fått lite färg.

En liten parentes från matpausen kan ju läggas till. Då jag gick ner till parkeringshallen under arenan möttes jag av ett bekant ansikte vid parkeringsautomaten. Det var Mikko Leppilampi som inte hade tillräckligt med pengar att betala parkeringsavgiften. Vi stod och småpratade en stund och jag blev som en liten fjortisbrud - pladdrig och okoncentrerad.

Då jag körde ut ur parkeringshallen hann Mikko svänga in framför mig och jag följde efter hans bil ur parkeringshallen. Ett tag senare slog det mig, jag har följt hans bil i flera kvarter i motsatt riktning mot vart jag var på väg. :)