17.2.07

HANNA VANN!!!

YES!!!!
Rätt låt vann!
Äntligen!

Hanna Pakarinen - Leave me Alone representerar Finland i Eurovision Song Contest 2007!
Duktigt Hanna! Nu har jag lärt mig att man ska hålla fast vid magkänslan, den jag hade den 5 januari då jag hejade på Hanna första gången på bloggen!

Men Rundradion får skämmas för Åbofinalen. Dryga tio minuter över sändningstiden drog kalaset ut. Hur kunde det bli så j*kla mycket för långt? Grafiken strulade (som vanligt) och nån gång i början av sändningen blev rutan blå i ett ögonblick. Sämre genomförd direktsändning har jag inte sett produceras i vårt land. Om man då inte räknar med de övningsproduktioner jag varit inblandad i under mina år som tv-fotografstuderande. Det finns alltså en orsak till att jag senare satsat på innehållsproduktion ;)
(Foto: Yle)