3.2.07

Jämnaste kvalet

Tredje kvalet är över. Och jag tycker fortfarande att det var en rätt jämntjock musikalisk upplevelse. Ungefär som nästanfärdig risgrynsgröt, där det finns några lite hårdare korn kvar som kanske borde koka ett par minuter till innan de serveras.

Men vad hade Johanna Kurkela på sig i sin första låt?! Nattlinne?! I eurovisionen?! NEJ! Fy skäms. Koreografin och den Ryssland 2006-inspirerade dansaren var en mycket bra idé, speciellt som hon grenslade honom i sängen i slutet. Kanske det var någon tanke bakom nattlinnet trots allt. Jag hoppas att han byts ut mot något lite mera spänstigt och ickehackigt till finalen i Åbo.

Och Kentala... första låten var ju självklar vinnare då man hörde och såg den i rutan.Vad hände? Se nu åtminstone till att byta klädsel till nästa framträdande. Annars vet jag inte hur ledsen jag blir.

Sist men inte minst. (I annat än fanklubbens medelålder.) Lovex. Hur såg de ut? Och hur lät de? Jag hade ingen aning om att de skulle ha så mycket anhängare. Är det jag som blivit gammal som inte förstod mig på deras musik och framträdande? För att inte tala om sångarens uttalande efter det andra framträdandet. Får man säga i direktsändning vilken av sina låtar man vill att publiken ska rösta på?

Nu blir det dags för Sveriges första semifinal.
Stay tuned, vi återkommer på bloggen senare!